هشتم اسفند....
 
كانون فرهنگي تربيتي طلوع افوس
 
 
دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, :: 14:54 ::  نويسنده : اصغر کیخائی

 

 
                                                  هشتم اسفند روز امور تربیتی گرامی باد
در سالهاي نخست پيروزي انقلاب اسلامي، نهاد «امور تربيتي» با هدف گسترش و تعميق ارزشهاي انقلاب اسلامي در نظام آموزش و پرورش كشور شروع به شكل گيري كرد و بر همين اساس شهيدان رجايي و باهنر در دوران تصدي وزارت آموزش و پرورش در سال 1359 شمسي اقدام به تاسيس ستادهاي امور تربيتي در مدارس كردند تا دانش آموزان را به ارزشهاي اسلامي ترغيب كنند.
هشتم اسفند ماه سال يكهزار و سيصد و پنجاه و نه هجري شمسي، « ستاد امر تربيتي » در مدارس كشور به همّت شهيدان رجائي و باهنر تأسيس شد.
استمرار و بقاي هر جامعه مستلزم آن است كه مجموعه باورها، ارزش ها، رفتارها، دانش ها و مهارت هاي آن به نسل هاي جديد انتقال يابد. مهم ترين وسيله اين انتقال آموزش و پرورش است و مدرسه مهم ترين واسطه انتقال دانش و مهارت فني است بر همين اساس در دوره نخست وزيري شهيد رجايي و در دوران تصدّي شهيد باهنر در وزارت آموزش و پرورش آن ها به تأسيس ستاد هاي امور تربيتي در مدارس كشور اقدام كردند تا فرهنگ اسلامي را گسترش دهند و دانش آموزان را به حرمت نهادن و عمل به ارزش هاي اسلامي ترغيب كنند. پاسداري از ارزش هاي اسلامي و دستاوردهاي انقلاب، برنامه ريزي و ايجاد هماهنگي بين عملكرد عوامل تربيتي، توجّه جدي به نقش معلمان در فعاليت هاي تربيتي و توجه به نقش دانش آموزان در فعاليت هاي تربيتي از جمله اهداف ستادهاي امور تربيتي است. در جمهوري اسلامي ايران هشتم اسفند ماه روز «امور تربيتي و تربيت اسلامي »، نامگذاري شده است.
 
شهيد بزرگوار، رجايي مربيان امور تربيتي را سربازان انقلاب در آموزش و پرورش ناميد و بنا به گفته شهيد باهنر «مربيان زماني با انبيا هم صف و با امام عادل هم رديف هستند كه آموزش را از محتوای تزكيه پر كنند»و چه پر معناست كلام امام (ره) كه مي فرمايند:
«اگر تهذيب در كار نباشد علم توحيد هم به درد نمي خورد.»
اين نهاد از بدو شكل گيري تا به امروز مجموعه وسيعي از عملكردها و وظايف متعدد و گوناگوني را بعهده داشته و تحقق امر تربيت را منوط به حضور مربي و فعاليتهاي رسمي غير كلاسي در كنار آموزشهاي كلاسي مي داند. اهداف و اصول مشروحه زير علل اصلي تشكيل اين نهاد انقلابي پرورشي مي باشند كه عبارتند از:
1.     انتقال ارزشهاي ديني و فرهنگي انقلاب اسلامي به مدارس
2.     تربيت و بازسازي دانش آموزان در فضايي انقلابي و اسلامي
3.     زمينه سازي براي ورود نگرش هاي ديني و ارزشهاي انقلاب اسلامي به نظام آموزش و پرورش و حفظ مدارس از آفات فرهنگي و سياسي.
4.     شناخت و پرورش استعدادهاي دانش آموزان در رشد ديني، عقلي، اجتماعي، عاطفي آنان و حفظ ارزشها.
بنابراين مهمترين اهداف تشكيل امور تربيتي را حراست از مرزهاي اعتقادي و حفظ دستاوردها و تبيين ارزشهاي انقلاب در مدارس بايد دانست. چرا كه انگيزه هاي انقلابي و اسلامي همراه با شعار«مربيان امور تربيتي سربازان انقلابند»موجب تأسيس اين نهاد انقلابي شده است.
اين مجموعه در طي سالهاي شكل گيري خود تلاش گسترده اي را درجهت رفع كاستي ها و پرورش مذهبي و انقلابي دانش آموزان به انجام رسانده است.
و امام (ره)؛ چه خوش مي فرمايند:
« .......... اگر چنانچه معلم يك معلمي باش كه دعوت به نور بكند، دعوت به صلاح بكند، دعوت به اسلام بكند، دعوت به اخلاق صالحه بكند، دعوت به ارزشهاي اسلامي بكند، آن ارزشهايي كه عندالله ارزش است، اگر معلم اين كار را بكند همانطوري كه انبياء مردم را از ظلمت به نور مي كشانند، اين معلم هم اين بچه ها را از ظلمات به نور وارد مي كند و همين شغلي است كه شغل انبياء است.»
                                                    كانون فرهنگي تربيتي طلوع

این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







اجرای گروه سرود کانون طلوع در مراسم راهپیمایی 22بهمن 1398 حضور فعال اعضای انجمنهای کانون طلوع در مراسم راهپیمایی22بهمن98 اعزام تیم کاراته دختران کانون طلوع به مسابقات غرب استان بهمن ماه1398 آذین بندی کانون طلوع به مناسبت ایام الله دهه فجر1398 دهه فجر 1398 مبارک باد. برنامه های دهه فجر1398 کارگاه تراش سنگهای قیمتی پنجمین جلسه انجمن ادبی چشمه ساران کانون طلوع شهر افوس غبار روبی گلزار شهدا با حضور دانش اموزان کانون به مناسبت هفته بسیج دانش اموزی حضور فعال اعضا انجمنهای کانون طلوع در مراسم13ابان98واجرای گروه سرود کانون همایش پیاده روی و کوهگشت ایروبیک کانون طلوع با حضور هیئت کوهنوردی برگزاری زیارت عاشورا به مناسبت اربعین حسینی با همکاری آموزشگاه شهید اشرفی همایش پیاده روی به مناسبت هفته تربیت بدنی همایش دوچرخه سواری به مناسبت هفته دفاع مقدس برپایی سفره سلامت ویژه پیش دبستانی گل نرجس تاریخ1/8/98 شهادت امام حسن(ع) بر عموم شیعیان تسلیت باد. رحلت پیامبر(ص) بر عموم شیعیان تسلیت باد. آغاز دهه ی محرم و شهادت حضرت ابا عبد الله الحسین (ع)بر عموم شیعیان جهان تسلیت باد عید غدیر خم مبارک کلاس تابستان 98 ولادت امام رضا (ع) بر عموم شیعیان مبارک باد. شهادت امام جعفر صادق (ع) بر عموم شیعیان تسلیت باد. جشن افتتاحیه کلاسهای کانون تابستان 98 برنامه ی کلاسهای تابستان 98 عید سعید فطر پیشاپیش بر عموم مسلمانان جهان مبارکباد. رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) تسلیت باد روز جهانی قدس مبارکباد
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فرهنگي تربيتي و آدرس kafoos.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان