ميلاد فرخنده حضرت فاطمه زهرا (س) مبارك باد
 
كانون فرهنگي تربيتي طلوع افوس
 
 
یک شنبه 8 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 7:59 ::  نويسنده : اصغر کیخائی

گرچه ماه جمادی الثانیه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است ، اما همین ماه سالروز میلاد سراسر سرور آن حضرت نیز می باشد. شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بنا بر روایتی در سوم جمادی الثانیه سال 11 هجری قمری در مدینه منوره و میلاد آن حضرت در بیستم این ماه در سال 45 عام الفیل ( یعنی سال پنجم بعثت نبوی و هشت سال پیش از هجرت رسول خدا (ص) به مدینه ) در مکه معظمه واقع گردید.میلاد این بانوی دردانه سرشت ، سرور عالم و عالمیان ، فخر زن و آدمیان ، مادر پاکان و پاکیزکان ، همسر مولای متقیان و دختر خیر الانام را به حفید موعودش حضرت حجت بن الحسن (ع) و به  محبان آن حضرت و به ایرانیان ولایت مدار و برپا کنندگان بیرق عدل و حق در سراسر جهان تبریک و تهنیت عرض می کنيم.  

زهرا که از فروغش عالم ضیا گرفته         دین نبی ز فیضش نشو و نما گرفته
مریم زمکتب او درس حیا گرفته             جشنی به عرش اعلی بهرش خدا گرفته
 
مادر بزرگوار حضرت فاطمه (س) همان نخستین بانویی بود که پس از بعثت پیامبر (ص) به وی ایمان آورد. آری ، آن عزیز کسی نبود جز حضرت خدیجه کبری (س).
گرچه حضرت زهرا (س) به همراه بقیه پنج تن آل عبا (ع) در واقع و در عالم ذر ، پیش از خلقت حضرت آدم و تمامی جن و انس آفریده شده بودند و خلقت بقیه مخلوقات بخاطر خلقت آنان بوده است ، ولی به حسب ظاهر آن حضرت در بیستم جمادی الثانیه از دامن پاک مادر مهربان و بانوی فداکاری چون حضرت خدیجه (س) دیده به جهان گشود.
خداوند متعال در اثبات حقانیت رسالت رسول خدا (ص) معجزات زیادی را به نمایش درآورد که بسیاری از آن ها در قرآن مجید بروز و ظهور یافت . برخی از این معجزات درباره بستگان و اقربای پیامبر خدا (ص) بود که علاوه بر اثبات صحت و حقیقت رسالت آن حضرت ، درس بزرگی برای اصحاب و یاران آن حضرت و همه مسلمین در طول تاریخ محسوب می گردد. به دو نمونه از آن ها اشاره می کنم : یکی در باره عموی پیامبر (ص) و دیگری درباره دختر آن حضرت.
اما درباره عموی پیامبر (ص) : آن حضرت در هنگام رسالت چند عمو داشت که برخی به وی به صورت پنهان و یا آشکار ایمان آوردند ( مانند ابوطالب و حمزه ) ، برخی در سکوت و بی طرفی مانده ( مانند عباس ) ولی یکی از آنان راه مخالفت و حتی عناد و دشمنی و همنوایی و همکاری با سران قریش متعصب و جاهل را در پیش گرفت و آن ابولهب بود.
معجزه خداوند در ارتباط با ابولهب و همسرش این بود که درباره آنان سوره کوتاهی نازل و آنان را طرد و نفرین کرد.
سوره مسد : بسم الله الرحمن الرحیم . تبت یدا ابی لهب و تب ، ما اغنی عنه ماله و ماکسب ، سیصلی نارا ذات لهب ، وامرأته حمالة الحطب ، فی جیدها حبل من مسد.
با توجه به این که انسان در همه حال و در تمام سنین و ایام درحال تغییر و تحول است و مومن شدن کافر و کافر شدن مومن در هر حال امکان پذیر است ، در عین حال قرآن مجید ابولهب و همسرش را طرد و نفرین کرد . اگر روزی ابولهب و همسرش ایمان می آوردند ، طرد و نفرین قرآن مجید بی معنا و بی اعتبار می شد و از این که با قدرت و اطمینان کامل چنین آیه ای نازل شد ، دلیل بر صدق گفتار رسول خدا (ص) از طریق وی می باشد.
اما درباره دختر پیامبر (ص) : خوب است بدانیم که عرب جاهلی در عصر ظهور بعثت ازدیاد نسل انسان و افتخار و امتیازات وی را تنها از طریق پسر می پنداشت و برای دختر ارزش و احترامی قائل نبوده و آن را مایه سرافکندگی خویش و خانواده اش می دانست و بدین جهت همیشه با داشتن پسران زیاد و اموال و دارایی های فراوان تفاخر و حتی تجاوز و ظلم و ستم می کرد. خداوند متعال دو فرزند پسر به پیامبر (ص) در مکه معظمه از همسرش خدیجه کبری (س) عنایت کرد ولیکن آن دو در کودکی وفات یافته و در نتیجه آن حضرت بی پسر ماند.عرب های لجوج و متعصب همین را بهانه قرار داده و هر روز بر آن حضرت عیب و ایراد می گرفتند و می گفتند وی ابتر ( بی عقب و بریده نسل ) مانده است.تا این که در سال پنجم بعثت خداوند متعال فرزند دختری به وی عنایت کرد که همان فاطمه زهرا (س) بود . پس از تولد این دختر ، سوره کوتاه دیگری نازل شد و پیامبر (ص) را به آینده ای روشن بشارت داد.
آن سوره ، سوره کوثر بود که در آن آمده است : بسم الله الرحمن الرحیم . انا اعطیناک الکوثر . فصل لربک وانحر.إن شانئک هو الابتر.
در این سوره خداوند متعال به پیامبر (ص) کوثر ( یعنی خیر کثیر ) را بشارت داد و این در برابر تهمت ها و بدگویی های سران قریش بود که آن حضرت را ابتر خطاب می کردند. خداوند فرمود خیر کثیر به تو عنایت کردیم . گرچه این خیر کثیر از دختر است ولیکن برکت و ثمره اش چنان فراوان و روح افزا خواهد شد که دشمنان را شرمنده و دوستان و محبان را دل زنده می نماید.خیر کثیر فاطمه (س) نسل طیب و طاهر وی بود که به امامت مسلمین منجر گردید و سادات عالم را رقم زد. خیر کثیر فاطمه (س) یازده فرزند معصوم و پیشوایان و امامان معصوم است که هدایت و راهنمایی و زعامت مردم را پس از رحلت جدشان حضرت محمد (ص) بر عهده گرفتند و علاوه بر آنان ، هزاران نفر از بستگان به اهل بیت (ع) و خانواده های آنان که در سایه امامت و ولایت ارشاد مردم را سرلوحه زندگی خویش قرار دادند. هم چنین از آن عصر تا کنون صدها میلون نفر سادات فاطمی در عالم هستی قدم نهاده و با سرافرازی به سرای دیگر رفته اند و هم اینک ده ها میلیون نفر خود را مفتخر به سیادت می دانند.ولی نشان و خبری از سران بد طینت و بدگوی قریش نیست و آن ها ابتر و بی عقب مانده اند.
به هر روی ، اگر این خیر کثیر به ثمر نمی نشست و حضرت فاطمه (س) پیش از ازدواج وفات می یافت و یا بعد از ازدواج دارای فرزند پسر نمی شد و یا پسران وی به مقام امامت نمی رسیدند ، پیش گویی قرآن ( العیاذ بالله ) اشتباه و خطا می گشت و آبروی پیامبر (ص) می رفت و دیگر کسی  به اسلام و قرآن اعتنایی نمی کرد.
بدین گونه شد که فاطمه (س) معجزه پیامبر (ص) و معجزه قرآن مجید قرار گرفت . آری ، به راستی فاطمه (س) معجزه بزرگ قرآن و خیر کثیری بود که خداوند متعال به جهان بشریت عنایت کرد.  
فاطمه زیباترین نام ها                               فاطمه خود بر ترین اعجازها
فاطمه تفسیر یاسین است و بس                باغ هستی را گل آذین هست و بس 
فاطمه علامه ساز مکتب است                    فاطمه آموزگار زینب است     
بسی خوش حال و خوشنودم که نظام جمهوری اسلامی ایران بخاطر ولایتمداری و سرسپردگی ملت ایران به مقام شامخ رسالت و امامت و با درایت و تیز بینی خود این روز بزرگ را " روز مادر " و " روز زن " نام گذاری کرد تا به یاد حضرت فاطمه (س) همه مردم از کوچک و بزرگ از مادرشان تقدیر و تشکر نموده و همه مردان از زحمات همسرانشان تجلیل نمایند.

اما درباره روز مادر ، حضرت فاطمه زهرا (س) درباره ارزش معنوی مادران و لزوم احترام و تکریم آنان فرمود : إلزَم رِجلها فإن الجنة تحت اَقدامها ؛ در خدمت مادر باش ، زیرا بهشت زیر پای مادران است.( نهج الحیاة ، محمد دشتی ، ص 312 ) 


این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







اجرای گروه سرود کانون طلوع در مراسم راهپیمایی 22بهمن 1398 حضور فعال اعضای انجمنهای کانون طلوع در مراسم راهپیمایی22بهمن98 اعزام تیم کاراته دختران کانون طلوع به مسابقات غرب استان بهمن ماه1398 آذین بندی کانون طلوع به مناسبت ایام الله دهه فجر1398 دهه فجر 1398 مبارک باد. برنامه های دهه فجر1398 کارگاه تراش سنگهای قیمتی پنجمین جلسه انجمن ادبی چشمه ساران کانون طلوع شهر افوس غبار روبی گلزار شهدا با حضور دانش اموزان کانون به مناسبت هفته بسیج دانش اموزی حضور فعال اعضا انجمنهای کانون طلوع در مراسم13ابان98واجرای گروه سرود کانون همایش پیاده روی و کوهگشت ایروبیک کانون طلوع با حضور هیئت کوهنوردی برگزاری زیارت عاشورا به مناسبت اربعین حسینی با همکاری آموزشگاه شهید اشرفی همایش پیاده روی به مناسبت هفته تربیت بدنی همایش دوچرخه سواری به مناسبت هفته دفاع مقدس برپایی سفره سلامت ویژه پیش دبستانی گل نرجس تاریخ1/8/98 شهادت امام حسن(ع) بر عموم شیعیان تسلیت باد. رحلت پیامبر(ص) بر عموم شیعیان تسلیت باد. آغاز دهه ی محرم و شهادت حضرت ابا عبد الله الحسین (ع)بر عموم شیعیان جهان تسلیت باد عید غدیر خم مبارک کلاس تابستان 98 ولادت امام رضا (ع) بر عموم شیعیان مبارک باد. شهادت امام جعفر صادق (ع) بر عموم شیعیان تسلیت باد. جشن افتتاحیه کلاسهای کانون تابستان 98 برنامه ی کلاسهای تابستان 98 عید سعید فطر پیشاپیش بر عموم مسلمانان جهان مبارکباد. رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) تسلیت باد روز جهانی قدس مبارکباد
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فرهنگي تربيتي و آدرس kafoos.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان